H ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤ. ΤΡΑΥΛΟΥ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ
Κατασκεύασαν το πρώτο οικολογικό μονοθέσιο στον κόσμο,
που χρησιμοποιεί ως καύσιμο βιοντίζελ και βιοαιθανόλη και σήμερα αγωνίζονται,
σε πείσμα των καιρών, να συνεχίσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα στη
γενέτειρά τους την Κεφαλλονιά. Ο λόγος για την ομάδα της «EcoFormula», η κατασκευή της οποίας αν και αποτελεί παγκόσμια καινοτομία με ελληνική
υπογραφή, δεν φαίνεται να έχει…
συγκινήσει ιδιαίτερα την πολιτεία μέχρι
στιγμής. Σε μια περίοδο που εταιρίες αναγκάζονται να κατεβάσουν ρολά ή ακόμα
και να φύγουν από τη χώρα η μία μετά την άλλη, εξαιτίας της επιδεινούμενης
ύφεσης, οι άνθρωποι της EcoFormula, είναι
αποφασισμένοι να συνεχίσουν την υλοποίηση του εγχείρηματός τους και να
καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια να προχωρήσουν στη διοργάνωση ενός
πρωταθλήματος οικολογικών μονοθέσιων στην Ελλάδα.
«Θα βρούμε έναν τρόπο να πετύχουμε εδώ»
«Για να κατασκευάσουμε την πρώτη εναλλακτική φόρμουλα
στον κόσμο πήγαμε στην Μεγάλη Βρετανία, όπου και ταλαιπωρηθήκαμε για περίπου 4
χρόνια. Το διάστημα αυτό δαπανήσαμε προσωπικό χρόνο και σημαντικά χρηματικά
ποσά, ώστε να φέρουμε στην Ελλάδα τα δυο ολοκληρωμένα πρωτότυπα μονοθέσια που
αξιοποιούν ως καύσιμο βιοντίζελ και βιοαιθανόλη», λέει στον «Ε.Τ.» ο κ. Σταύρος
Τραυλός, ιδρυτής της «Ecoformula» και
συνεχίζει: «Ωστόσο, το όνειρο μας ήταν -και παραμένει- να υλοποιήσουμε αυτήν
την ιδέα στον τόπο μας την Κεφαλλονιά και στην πατρίδα μας την Ελλάδα.
Δυστυχώς, όμως, η χώρα μας αδιαφορεί για καινοτόμες ιδέες, ιδιαίτερα όταν αυτές
προέρχονται από Έλληνες».
Σύμφωνα με τον κ. Τραυλό, μέχρι στιγμής, η Ελληνική Λέσχη
Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ) και η Επιτροπή Αγώνων Αυτοκινήτου και Καρτ
(ΟΜΑΕ), είναι οι μόνες οργανώσεις που έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημά τους, ενώ η
προσπάθεια που έχουν καταβάλλει τα τελευταία χρόνια για την θέσπιση ενός
πανελληνίου πρωταθλήματος οικολογικών μονοθέσιων, το οποίο και θα συνέβαλε στην
προβολή της χώρα μας διεθνώς, έχουν πέσει στο κενό. «Αν δεν μας πείραζε να
ζήσουμε σε άλλη χώρα θα είχαμε ήδη διοργανώσει ξένα πρωταθλήματα. Εμείς, όμως,
ζούμε και θα θέλουμε να συνεχίσουμε να ζούμε με τα παιδιά μας στην Κεφαλλονιά.
Γι’ αυτόν το λόγο και δεν σκοπεύουμε να εγκαταλείψουμε τον τόπο μας και τους
συμπατριώτες μας. Θα βρούμε τρόπο να πετύχουμε από εδώ», αναφέρει ο ίδιος και
τονίζει ότι: «Εκτός από τη στήριξη της ΕΛΠΑ και της ΟΜΑΕ δεν έχουμε λάβει καμία
περαιτέρω βοήθεια. Βέβαια, στις ημέρες μας, με όλα τα προβλήματα που ταλανίζουν
την κοινωνία, δεν γίνεται να απαιτήσεις από το κράτος να κοιτάξει πιο
προσεκτικά την προσπάθειά σου. Τόσα χρόνια, όμως που υπάρχουμε, η πολιτεία
αρνείται και τα στοιχειώδη. Μόνο ευχολόγια και συγχαρητήρια για την εξαιρετική
μας ιδέα ακούμε», επισημαίνει ο κ. Τραυλός. Η οικονομική κρίση και η αβεβαιότητα που προκαλεί στους επενδυτές, έχουν
οδηγήσει την ομάδα της Ecoformula να ψάξει τη
λύση στο εξωτερικό. «Ήδη συζητάμε με μεγάλες εταιρίες άλλων χωρών για την
υλοποίηση ενός τέτοιου πρωταθλήματος. Αν και δεν εγκαταλείπουμε την ιδέα μιας
πανελλήνιας διοργάνωσης, μετά από τόσο καιρό και τόσες προσπάθειες, αποτελεί
προτεραιότητα να μείνει το project ζωντανό και να
προχωρήσει στο επόμενο στάδιο», εξηγεί ο ιδρυτής της.
Στο πλευρό της Ecoformula o θρύλος Firman
Όπως συμβαίνει και με τις περισσότερες πρωτοπόρες ιδέες
που φέρουν ελληνική υπογραφή, αλλά… δεν χαίρουν την υποστήριξη της γενέτειράς
τους, η ενίσχυση των προσπαθειών της κεφαλλονίτικης εταιρίας ήλθε από το
εξωτερικό. Στο πλευρό τους στέκεται πλέον ο άνθρωπος που έχει ιδρύσει την «Van Diemen», μία από τις
μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής μονοθέσιων στον κόσμο, κ. Ραλφ Φίρμαν. «Πριν
από περίπου ένα χρόνο ο ζωντανός θρύλος των αγώνων ταχύτητας, ο άνθρωπος που με
τα μονοθέσια του ανέδειξε μεγάλους πιλότους, με κορυφαίο τον Ayrton Senna, ήρθε στην Αθήνα για
να συμφωνήσει και να αναλάβει την κατασκευή των Ecoformula». Σήμερα το μοντέλο που φέρει την υπογραφή του Firman, είναι ασφαλέστερο, καλύτερο σε επιδόσεις, με κινητήρα FORD 2000cc Bioethanol και έχει ένα
εφάμιλλο με την F1 κιβώτιο ταχυτήτων, που βασίζεται στις αλλαγές με
σύστημα αέρα. Οι επιδόσεις του είναι πολύ κοντά στην F3», εξηγεί ο κ. Τραυλός. Το μοντέλο της ανανεωμένης Ecoformula by Firman κοστίζει 55.000 ευρώ, ενώ παράλληλα η ομάδα της Ecoformula έχει ξεκινήσει συνεργασία με το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του
Πανεπιστημίου Πατρών, προκειμένου να κατασκευάσει και ένα πρωτότυπο
ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου